Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Geenen - WaarBenJij.nu Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Geenen - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

26 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal!

We zijn nu een paar dagen in Port Elizabeth en het bevalt ons hier goed! Het is hier overdag 30 graden en we kunnen ons hier goed vermaken aan het zwembad!

De vlucht was goed gegaan. Voor Ellen was het de eerste keer dat ze vloog, maar ze vond het gelukkig meevallen. In Johannesburg moesten we 6 uur wachten. Toen we hier aankwamen werden we overdonderd door een man die meteen onze koffers pakte om ons naar de goede incheckbalie te brengen. Toen we daar waren aangekomen wilde hij hiervoor 20 euro hebben (dat is hier heel veel geld). We hebben de man uiteindelijk 10 euro gegeven, maar we hebben ook meteen geleerd dat we geen hulp meer moeten accepteren.

We wonen in een groot studentenhuis. Het ziet er allemaal leuk en gezellig uit en we zijn binnen 5 minuten bij de supermarkt en bij het strand. We hebben leuke huisgenootjes. We wonen nu met 8 meiden in het huis. Over 2 weken gaan er 2 meiden naar huis en er komen nu nog 6 nieuwe mensen bij, ook allemaal meiden. We doen hier 's-avonds samen eten, lunch en ontbijt doet iedereen apart. Vrijdag zijn we op stap geweest, dat was erg gezellig. Vrijdag en zaterdag zijn we wezen uiteten. Dat kan hier al voor 100 rand, omgerekend ongeveer 7 euro! Al het eten wat over is krijg je in een doggybag mee naar huis, zelfs als het nog maar één pizzapunt is!

Om ergens te komen heb je altijd de auto nodig. We hebben daarom ook al veel rondjes gereden. Omdat iedereen hier links rijdt is het nog wel erg wennen. De Zuid-Afrikanen rijden hier hard en lomp. Bijna alle stoplichten hebben ronde lichten en daardoor moet je altijd goed opletten als je af wilt slaan. Langs en op de wegen (ook langs de snelwegen) lopen en fietsen mensen, heel raar!

Overal waar we komen zijn vooral donkere mensen aan het werk. Eigenlijk is de apartheid hier nog steeds, maar nu omgekeerd. Donkere mensen krijgen hier voorrang op een baan. Hierdoor zie je behalve donkere, ook steeds meer blanke bedelaars langs de wegen.

Vandaag zijn we naar Sardina Bay geweest. Een strandje met hele hoge duinen. Het waaide te hard om lekker op het strand te gaan liggen, dus we zijn snel naar een strandtentje gegaan waar ze "Dutch crocquettes" verkochten. De kroket was niet zo lekker als in Nederland, maar hij smaakte goed!

Vrijdag gaan we kennismaken met onze afstudeerbegeleider en de organisatie. Komende week kunnen we wel wat voorbereiden, maar eigenlijk zijn we nog lekker een weekje vrij. Ik heb erg veel zin om met de stage te beginnen!

Liefs Hilde

• 26 Januari 2014 - 20:25

Marloes:

Hee Hilde,
    Wat leuk om wat van je te horen en te lezen!!
    Leuk verhaal!! Ben benieuwd naar de andere indrukken die je nog gaat op doen.
    Heel veel plezier en pas goed op. Het is en blijft een andere cultuur. Liefs, Marloes

• 26 Januari 2014 - 20:30

Sjan Geenen:

Mooi verslag!
    Geniet er nog maar van!

Mama

• 26 Januari 2014 - 20:44

Gerry Caffin:

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Heel veel groetjes van ons de winkel is helemaal kaal

• 26 Januari 2014 - 21:27

Maaike:

Mooi Hilde! Geniet nog van je 'vakantie' haha. En maak ons maar jaloers met deze avontuurlijke verhalen. Xxxx Mik

• 26 Januari 2014 - 21:40

Gerard Geenen:

Ik lees dat je stage bent gaan doen en nog wel zo ver van huis.Maar ik hoop dat het je naar je zin hebt.
    Geniet er van .Met je verslag blijven we mooi op de hoogte.
    Gr.Gerard

• 26 Januari 2014 - 21:57

Rob & Gerdi:

Fijn iets van je te horen dat je goed bent aangekomen op je bestemming.
    Jullie hebben al veel gedaan in een paar dagen.
    Veel plezier de komende maanden.
    Groetjes Rob & Gerdi

• 26 Januari 2014 - 22:04

Kim .:

Hee Hilde,
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste indrukken positief zijn (:
    Geniet van jullie weekje 'vakantie' en alvast heel veel succes met jullie stage!
    Groetjes vanuit Erp!

• 26 Januari 2014 - 22:10

Ans:

Hoi Hilde,

Mooi verslag. we hebben al foto's van jullie optrekje gezien. Het ziet er allemaal kei leuk uit. Geniet er maar van en straks succes met je stage.
    Groetjes van de buren op de broekkant

• 26 Januari 2014 - 22:58

Robert En Helma:

Hoi Hilde,

jaloers op dat mooie weer hier heeft het de hele dag geregend, lk ben benieuwd als je straks met je project aan de slag gaat maar dat gaat wel goed komen, geniet ervan en tot gauw met nieuwe verhalen.

groetjes van de hele familie

• 26 Januari 2014 - 23:00

Helma:

kun je ook foto op de site zetten ben wel benieuwd heb nog niks gezien:(

Hoi Hilde,

Heel leuk om wat van je te horen. Was vergeten om je een "goeie reis "kaartje te sturen.
    Fijn dat je het daar al goed naar je zin hebt, maar dat je je ook al voor bereidt op je stage.

• 27 Januari 2014 - 14:32

De Geentjes Van De Molenakkers:

Hallo Hilde

Ja wat zal het een wereld van verschil zijn met hier. En al die indrukken die je daar op doet. Leuk om te lezen dat de eerste indruk goed is. Wij hopen dat je daar veel kunt leren en kunt genieten. Wij blijven je volgen veel succes als je begint met je stage. Hopelijk horen we weer gauw iets van je.
    Groetjes de geentjes van de molenakkers

• 27 Januari 2014 - 20:12

Jan En Ine:

Hoi Hilde.
    Fijn dat je goed bent aan gekomen. Geniet van het mooie weer,en veel succes met je stage.
    Gr.Jan en Ine.

• 28 Januari 2014 - 19:22

Jeannette:

Ik zag net jou foto's op facebook. Ik ben erg jaloers op je. Dat ziet er wel heerlijk uit op dat strand.
    Zon, zee en strand wat wil je nog meer.
    Groetjes Jeannette

• 28 Januari 2014 - 21:35

Anita:

Hoi Hilde,

Fijn dat we je kunnen volgen!
    Lijkt me zo te horen een hele ervaring om daar te zijn.
    Geniet nog maar van de vrije tijd die je nu hebt.
    En alvast veel succes met je stage.
    We gaan je volgen!
    groetjes, vanuit BoZ

• 29 Januari 2014 - 18:12

Netty/Adrie:

Hoi Hilde,
    Wat een afzetter! Wij hadden het voor € 5,00 gedaan! (grapje)
    Fijn dat je het al goed naar je zin hebt en natuurlijk....je bent er uiteindelijk voor je stage, waar je gelukkig veel zin in hebt! Veel succes toegewenst|!

Hartelijke groet van,

Netty en Adrie

• 29 Januari 2014 - 19:15

Leonie & Martien:

Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat. Ziet er leuk uit. Net of je op vakantie bent.
    Lekker nog een paar dagen genieten en dan aan de slag met je stage.
    Veel succes gewenst en we zullen je zeker volgen.

Groetjes
    Leonie & Martien

• 31 Januari 2014 - 16:33

Opa En Oma Nooijen:

hoi hilde en ellen

wij vinden het leuk dat we jullie kunnen volgen en wensen jullie suces met de stage
    en geniet er maar veell van.

veel liefs en groetjes van ons

• 14 Februari 2014 - 16:34

Oma En Opa Nooijen:

hoi hilde

we hebben je reisverslag gelezen en de foto,s gezien.i
    het was fijn dat je ons even heb gebeld

heel veel groetjes van ons